הרב אליטוב: "יכול לבשר, הרפורמים ימחקו מהכותל המערבי"

    "אצלם הכל עניין של שואו, של משחק, אין בהם טיפת יראת שמים, טיפת דקדוק הלכה, לבוא להפריע לנו ?! - שלא יחלמו על זה בכלל"
    ישראל פריי No Comments on הרב אליטוב: "יכול לבשר, הרפורמים ימחקו מהכותל המערבי"

    חבר הרבנות הראשית ל'קול חי': "לא להתייעץ עם הרבנות בכזאת החלטה כאילו אנחנו לא קיימים?! זה הוציא אותנו משווי משקל" • "איך ביבי לא מתבייש להיות פתאום נדיב לב בצורה שכל כך פוגעת בנו?!"

    הכותל המערבי
    "אצלם הכל עניין של שואו, של משחק, אין בהם טיפת יראת שמים, טיפת דקדוק הלכה, לבוא להפריע לנו ?! - שלא יחלמו על זה בכלל"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום יממה סוערת בה התפרסמו החלטות מועצות גדולי וחכמי התורה, והתקיימה ישיבת מועצת הרבנות הראשית לישראל, מביע חבר מועצת הרבנות הרב שמעון אליטוב ביטחון כי מתווה הכותל שייך להיסטוריה, וכי ניתן לבשר כי הוא יצא לפועל.

    "ראה נא", פונה הרב אליטוב לאבי מימרן, "כל הדברים האלו, הם עניין של ימים ספורים. קיימת התעוררות עצומה בעם – כולל כאלו שאינם דתיים – שמודעים לאסון שהרפורמים מביאים על נושאים שבציפור נפש היהדות בכלל, כמו נישואי תערובת. הדבר לא יבוא לידי ביצוע".

    על ישיבת מועצת הרבנות: "הייתה אוירה סוערת. אנחנו מקבלים מהקהילות שבחו"ל, המוני קהילות, על ההתעוררות של הרפורמים. קח לדוגמה נושא כמו בר מצוות. עד היום כולם היו באים בהמוניהם לכותל המערבי, כעת הרפורמים גנבו את ההצגה".

    על האבסורד: "השטח שלהם עולה על השטח שהוקצה לעזרת הנשים, הכספים שתזרים הממשלה לאותם מיליונרים יעלו על הכספים של ההשקעה בכותל המקורי, והמרגיז ביותר: לא להתייעץ עם הרבנות בכזאת החלטה, כאילו אנחנו לא קיימים?! זה הוציא אותנו משווי משקל".

    הרב שיתף מניסיונו עם יהדות חו"ל מתוך 10 שנות כהונה ברבנות בדרום אמריקה: "לא פוסקות זעקות שבר מהאסון הגדול שהאנשים האלו גורמים בנישואי תערובת בהכשר הרבנות, וכעת פותחים את המקום הכי קדוש שיוכלו לערוך שם השמחות שלהם?!".

    "ביום יומיים הקרובים תחול תפנית. מחר או בראשון שר הדתות עומד להגיד דברו בצורה נחרצת, ברור שבלי הסכמתו הדברים לא יוכלו להגיע לכלל ביצוע. אין בכוחו של הבג"צ לעקוף את השר הממונה", אמר והביא כדוגמה את סירוב שר הכלכלה לחתום על מתווה הגז.

    ואז יבוא בג"צ ויגיד: אנחנו מכבדים את החלטת השר, אבל יחייבו לתת לרפורמים ולנשות הכותל כניסה לרחבת התפילה המרכזית.

    "(מזדעק) לא לא לא. זה לא יינתן להם מסיבה פשוטה. כמו שרב הכותל אמר בישיבה, אצלם הכל עניין של שואו, של משחק, אין בהם טיפת יראת שמים, טיפת דקדוק הלכה, לבוא להפריע לנו ?! – שלא יחלמו על זה בכלל".

    המקום הזה כבר יותר מעשור משמש עבורם, מה קרה כעת?

    "מה שהרגיז זה שהממשלה הוציאה סכום אדיר לפיתוח המקום. ממשלה שחוברת בקואליציה עם החרדים להביא לשכלול ובניין המקום שיבליטו – הרי מהמבנה הטופוגרפי של המקום, העין צדה את השטח של הרפורמים – הזעקה היא: איך ביבי לא מתבייש להיות פתאום נדיב לב בצורה כל כך פוגענית?!".

    הרב חתם באמונה ובביטחון: "אני יכול לבשר שהדבר לא יבוא לכדי פעולה ממשית. והרפורמים ימחקו משם. לא רפורמים ובוודאי לא את נשות הכותל. הם ימחקו מהשטח. אין להם יראת שמים שתיתן להם את הרצף", סיים כשהוא מדגיש כי הוא מייחל לטובתם ולשובם בתשובה, וכוונתו ברורה למחיקת השטח שהוקצה בלבד.



    0 תגובות